reklama

Tri varujúce príklady ...

Príklad č.1 - pneumatiky V jeden sobotňajší večer sme vracali domov s celou rodinou z Čiech, a 10 kilometrov pred cieľom nám vybuchla jedna z pneumatík ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Úplne sa roztrhla, a tak som nemal inú možnosť ako si kúpiť novú.No nič, pomyslel som si, aj tak som ich už potreboval vymeniť na zimné,tak poďme na internet a objednajme si ...

Tak sa to aj stalo. Na stránke sľúbilo dodanie objednaných pneumatíkdo 7 dní. Hurá, dovtedy nejako vydržím na náhradnom pneu. Objednávkusom poslal, aj mi prišla odpoveď, že objednávku evidujú a priebežne mabudú informovať o stave vybavenia.


Tak som teda čakal. Prešiel týždeň, a nič ... Žiadna správa, žiadne pneumatiky.
Medzi tým ma tlačil termín, na ďalšiu sobotu som musel cestovať do Budapešti na jeden seminár.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Rozhodol som sa zavolať do firmy. Zdvihla príjemná slečna, ktorá mioznámila, že objednávku evidujú, a pneumatiky budú dodané v utorok.Slečnu som upozornil, že keď pneumatiky nedostanem do štvrtka, tak mojaobjednávka bude neplatná.


Bol som ubezpečený, že po odovzdaní tovaru doručovateľskej firme,mi ihneď pošlú e-mail aj s číslom balíka, a priebežne si môžemkontrolovať stav objednávky.
Tak som čakal do štvrtka. Žiadny e-mail, žiadna správa o doručení.


Zistil som telefónne číslo do doručovateľskej spoločnosti a skúsil somzistiť stav. Nepodarilo sa, balík s mojou adresou neevidovali.
Tak som začal hľadať iné možnosti. Zašiel som do pneuservisu, kúpil som si nové pneumatiky a dal som ich namontovať. Samozrejme o niekoľko tisíc drahšie ako tie objednané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Akonáhle som sa vrátil do kancelárie, čakal ma e-mail s číslom môjhobalíka, a so sľubom, že dnes, najneskôr zajtra budú pneumatiky doručené....
Samozrejme, že som ich neprebral.

Aké chyby spravili prevádzkovatelia e-shopu?

1., Nedodržali termín dodania tovaru
2., Keď už vedeli, že termín nevedia dodržať, neposlali žiadne oznámenie o meškaní dodávky
3., Doručovateľská spoločnosť nemohla nájsť môj balík, aj keď evidentne v čase zisťovania balík bol už u nich.
4., Oznámenie, s číslom balíka a správa, že balík je už na ceste prišiel minimálne o 1 deň neskôr, keď o tom už vo firme vedeli.

Takto prišli o jednu objednávku a o jedného zákazníka, a ja som prišiel o pár tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príklad č. 2 - lustre

Manželku sa snažím presvedčiť, že v dnešnej dobe používanie e-shopov aobjednávanie tovaru cez internet je bežné a bezpečné. Tak si predVianocami objednala krásny luster do obývačky.


Po objednávke prišiel potvrdzujúci e-mail, a správa o dodacej lehote: 7 dní.


Tak sme čakali.

7 dní - nič. Žiadna správa, žiadny balík.
10 dní - nič. No dobre, je tu Vianočný zhon, určite toho majú veľa...
14 dní - volám do firmy.


Majiteľ e-shopu mi oznámil, že práve nám chcel poslať e-mail, žeten daný model sa už nevyrába a ani nebude. Vzápätí mi oznámil, že simôžeme vybrať iný model, a poskytne extra zľavu.
Dohodli sme sa, že pošle novú ponukou vrátane zľavy na e-mail.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Tak sme čakali 3 dni.
Potom sme si objednali iný typ lustra v inom obchode, samozrejme zase za drahšiu sumu.

Aké chyby spravili prevádzkovatelia e-shopu?

1., Slabá komunikácia
2., Neoznámili ihneď po objednávke, že daný model nemajú ani nebudú mať na sklade
3., Ignorovali svoj sľub a neposlali sľúbený e-mail s akciovou ponukou.


Takto aj oni prišli o zákazníka aj o možný príjem.

Príklad č.3 - reklamné predmety

Pred Vianocami som chystal jednu akciu, a potreboval som k nejšpeciálne upravené USB kľúčiky s vyobrazením loga firmy a ponúkanéhoproduktu.


Na internete som ľahko našiel firmu aj e-shop, ktorý danú službu ponúka.
Vyplnil som objednávku, a hneď som obdržal aj automatickú odpoveď s prijatím objednávky a prísľub na spracovanie cenovej ponuky.

A čo sa stalo?

Stále čakám ...

Príspevok je skrátenou verziou článku v internet marketing blogu podlupou.sk

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu