reklama

10 dobrých rád, ako zničiť Váš biznis!

10 najčastejších chýb firemných webstránok!  Je to neuveriteľné, ale viac ako 97% slovenských webstránok  má minimálne jednu chybu, ktorá zničí nádej na to, aby webstránka bola efektívna.  Prečítajte si 10 vybraných chýb z 34 najčastejších, a skontrolujte si Vašu webstránku! POZOR! Ak máte webstránku, ktorá zarába a ste s Vašim zárobkom spokojný, potom nečítajte ďalej.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

1., Vôbec sa nestarajte o to, čo hľadá návštevník na Vašich webstránkach!

Kľudne začnite s históriou Vašej firmy, napíšte aké máte úspechy, koľko máte návštevníkov, že máte ISO certifikáciu atď.

Skúste začať napríklad takto:

"Vítame Vás na stránkach firmy Mrazené halušky s.r.o. Naša firma bola založená v roku 1829 našim starým otcom. Naša firma prešla neustálim vývojom, vďaka čomu sme získali ISO certifikát kvality."

Atď, atď. ...

(Vaša firma nikoho nezaujíma na internete. Vášho návštevníka zaujímajú jeho problémy a potreby, a riešenie ako svoje potreby uspokojiť).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2., Vytvorte takú stránku, ktorej zobrazenie je závislé od prehliadača.

Napríklad, sa zobrazí správne len vo Windows Exploreri vo verzii 5.5 a vyššej.

Túto informáciu vyložte hneď na úvodnú stránku! Však viac ako 75% Vašich návštevníkov používa presne tento typ prehliadača. A ostatných 25%? To je len mizivé percento ....
No a samozrejme nezabudnite uviesť, že budete potrebovať obrazovku s rozlíšením 1027x768 a vyšším.

(Ešte stále viac ako 30% internetových surférov ,používa staršie operačné systémy so starším monitorom. Treba na nich myslieť. Alebo vy si môžete dovoliť stratiť 30% potenciálnych klientov? )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3., Nezaoberajte sa s optimalizovaním webstránky.

Však na kľúčovú frázu „plastové okná" existuje viac ako 1 000 000 (áno, viac ako jeden miliónov) výsledkov vo vyhľadávači Google.
Načo byť v prvej tridsiatke, úplne stačí 11.250 miesto ...

(Stačí na webstránke vykonať pár základných zmien, aby sa Vaša webstránka dostala do oveľa lepších pozícií ako je teraz.)

4., Doména Vašej webstránky musí byť názov Vašej firmy!

Však čo iné by hľadali ľudia na internete ako http://www.barstav.sk/? Kto by hľadal plastové okná, ak vie, že vo firme BARSTAV nájde tie najkvalitnejšie produkty?

(Ľudia v 95% hľadajú na internete plastové okná, a nie konkrétnu firmu. Ak Vaša doména obsahuje kľúčové slovo alebo frázu toho, čo predávate záujemcovia Vás nájdu oveľa ľahšie a získate lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5., Animácie sú nevyhnutné!!!

Vytvorte krásnu webstránku s množstvom animovaných efektov. Vaši návštevníci budú šalieť od krásy. Nenechajte ani kúsok obrazovky bez blikajúcich sa, otáčajúcich sa efektov.

(Animácie v 99% odvrátia pozornosť Vašich návštevníkov od naozaj dôležitých informácií!)

6., Používajte jasné, krikľavé farby!

Najlepšie je modré pozadie so žltým a červeným písmom! No dobre, môžete pridať trošku zelenej. Alebo ešte lepšie, dajte nejakú peknú grafiku do pozadia napísaného textu.

(Vždy dbajte na to, aby Váš text bol ľahko čitateľný. Každý z nás je od malička zvyknutý na čierny text na bielom pozadí. Takto čítame noviny, knihy. Ak chcete používať iné farby dbajte na to, aby podľa možností pozadie bolo svetlejšie a text čierne alebo výrazne tmavšie.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

7., Začínajte Vašu prezentáciu s FLASH animáciou (introm).

Nech návštevník vidí, že máme dosť peňazí na drahé riešenia! Nech počká, kým tá animácia skončí, Čím dlhšia, tým lepšia. No a čo keď ho nezaujíma? Hlavne, že je pekná ...

(Čo k tomu dodať? Čas sú peniaze, a väčšina ľudí nemá čas na to, aby sa díval na bez zmyselné animácie. Vašich zákazníkov zaujíma len jedna vec: ako vyriešiť ich problém. Ak namiesto toho ich chcete zabávať s nejakou animáciou, veľmi rýchlo ich môžete stratiť!)

8., Nekecajte, ale predávajte. Však to je Vašim cieľom nie?

Váš návštevník neprišiel kvôli informáciam, ale len preto, aby si od Vás (a jedine od Vás) mohol kúpiť ten vytúžený parfém! Napíšte názov parfému, obsah balenia, pridajte fotku a hotovo. Však návštevníka nič iné nezaujíma!

(Návštevníci v prvom rade hľadajú na internete informáciu. Ak im dáte túto informáciu, máte šancu predať riešenie! Naopak, ak im chcete hneď predať, máte veľkú šancu navždy ich stratiť!)

9., Nepoužívajte formuláre na odosielanie jednoduchých odkazov priamo z webstránky!

Veď na čo? Stačí ak uvediete Vašu emailovú adresu voľakde v rohu aby nebolo ju jednoduché nájsť. Však načo by Vás otravovali nie?

(Dajte návštevníkom šancu na okamžitý a bezproblémový kontakt! Čudovali by ste sa, ale veľa ľudí využíva internetové kaviarne a ešte stále veľa ľudí používa bezplatné emailové schránky. Pre nich je najjednoduchším spôsobom poslať Vám odkaz, priamo z Vašej webstránky pomocou kontaktného formulára).

10., Používajte bezplatný webhosting.

Ak hore uvedené praktiky nie, toto Vám určite pomôže zničiť Váš internetový biznis. Po prvé každý si hneď zistí, že máte firmu, ktorá nemá pár stoviek korún mesačne na poriadny webhosting. Na druhej strane na bezplatných webhostingoch neustále bežia reklamy, a tak máte vyššiu šancu, že Vašu stránku potenciálny klient navždy opustí a bude nakupovať u Vašej konkurencii.

Na dnes toľko asi stačí. Moja rada, skontrolujte si Vašu webstránku ...

Oplatí sa .

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu