reklama

Ste vzácny, 2 časť - Hodnota, ktorú ponúkate musí byť reálna

Druhá časť zo série článkov o podnikaní na internete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Ešte raz musím zdôrazniť. V prvom rade musíte pre Vašich záujemcov ponúkať hodnotu, a to reálnu . Bez toho nie je možné vytvoriť prosperujúce podnikanie ani na internete ani v klasickom podnikaní.

Hodnota, ktorú ponúkate musí pomôcť Vašim klientom riešiť ich problém . Či sa jedná o zdravý životný štýl, získanie finančnej nezávislosti, chudnutie, výchovy detí, stavbu domu, zlepšenie životnej úrovne atď..

Poviem Vám jeden extrémny prípad:

Nemôžeme nazvať hodnotou, ak ponúkate účinné riešenie ako chudnúť, a jednoducho napíšete, že od zajtra jedzte len polovicu doterajších porcií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Ale ...
Ak Ste to Vy sami dokázali, presne viete aké muky a utrpenie to pre Vás znamenalo, poznáte metódu ako to dokázať, pomocou Vašich rád dokážete zmeniť život tisícom ľudí, ktorí majú podobný problém. A to už bude hodnotná informácia, za ktorú ľudia s podobným problémom radi zaplatia.


Nám ľudom, niekedy stačí len veľmi málo. Podporné slovo, pomocná ruka, dobrá rada, pomocou ktorej dokážeme oveľa viac ako inokedy.
V podstate po tom túžime, aj keď o tom veľa nerozprávame. Hľadáme riešenie a Sme vďačný za každú ponúkanú pomoc. A keď tá pomoc je reálna a dôveryhodná, sme ochotný za ňu aj zaplatiť.

Čo môžete spraviť, ak nie Ste presvedčený o tom, že Vami ponúkané riešenie je dostatočne hodnotné?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1., Zvýšte hodnotu Vašej ponuky.

Napríklad:

  • Ak prevádzkujete reštauráciu, ale kvalita Vami ponúkaných jedál je nízka, tak zamestnajte lepšieho kuchára.

  • Ak ponúkate nejaké služby (t.j. svoju pracovnú silu) a nemáte dostatočné vzdelanie, získajte ho!

  • Ak vyrábate alebo predávate nejaký produkt, vylepšite ho, alebo nájdite kvalitnejšieho výrobcu

2., Znížte Vaše ceny tak, aby boli primerané Vašej ponuke

  • Ponúknite lacné denné menu pre školy alebo firmy

  • Znížte cenu Vašich služieb

  • Znížte cenu ponúkaného produktu

3., Ponúknite, zvýšte pridanú hodnotu

  • Ak prevádzkujete reštauráciu dbajte na to, aby u Vás bola najrýchlejšia obsluha. Alebo ponúknite kávu či nealko ku každému jedlu zadarmo.

  • Ak ponúkate služby vždy dajte trošku viac, ako si od Vás zákazníci „kúpili“. Ak ste v zamestnaní buďte ústretový, zlepšite Váš postoj k práci.

  • Ak predávate alebo vyrábate nejaký produkt, majte Vy najlepší zákaznícky servis, alebo ku každému produktu ponúknite milý darček.

4., Zmeňte Vašu ponuku

  • Namiesto reštaurácie otvorte a ponúknite rýchle občerstvenie, alebo naopak, prerobte Vašu prevádzku na luxusnú reštauráciu.

  • Nájdite si iné zamestnanie, alebo ponúknite službu, ktorá je Vám bližšie.

  • Zmeňte portfólio produktov. Napríklad namiesto plastových okien začnite predávať garážové brány alebo automatické dvere.

Dôležité je, aby Ste rozmýšľali z hľadiska Vašich klientov. Premýšľajte nad tým, pre koho je Vaša ponuka výhodou, a čo pre neho znamená.

Každý z nás má v sebe neskutočnú hodnotu. Je celkom pravdepodobné, že Vaša ponuka pre určitú cieľovú skupinu má oveľa vyššiu hodnotu, než si to teraz myslíte. Skúste sa pozrieť na Vašu ponuku z iného, čerstvého hľadiska a zistíte to aj Vy sami.

Možno som už niekedy spomínal, že som svoju kariéru začal ako tvorca web stránok. Zistil som však, že nemám umelecké vlohy, teda nie som schopný vytvárať skvelé grafiky pre web stránky.
Z toho dôvodu som zmenil svoje portfólio a začal som predávať pre veľké spoločnosti reklamy na internetových portáloch, začal som so spravovaním PPC reklamných kampaní aj zo SEO optimalizáciou.

A musím povedať, že som bol úspešný. Reklamy sa predávali, web stránky ktorých som optimalizoval sú stále na prvej stránke vo vyhľadávaní v Google, a klienti, ktorým som spravoval PPC kampane ušetrili minimálne polovicu nákladov pri tej istej efektivite reklamy.
Zistil som však ďalšiu vec. Konkrétne to, že darmo Vám reklama prinesie stovky, tisíce návštevníkov na Vašu web stránku, ak tá stránka nedokáže Vašich návštevníkov premeniť na zákazníkov a na zisk!

Z toho dôvodu som jeden celý rok venoval štúdiu moderného internet marketingu a stratégie predaja cez internet.
Učil som sa od najväčších predstaviteľov moderného internet marketingu ako sú napríklad Rich Schefren, Jeff Walker, Dan Kennedy, Jay Abraham a ďalších úspešných ľudí, ktorí svoje podnikanie založili pomocou internetu, teraz žijú kľudným a zabezpečeným životom.

Výsledkom tohto štúdia je aj táto séria článkov, a ďalšie vytvorené nástroje a študijné materiály na stránke www.podlupou.sk.

Chcem tým povedať len toľko, že aj ja osobne som musel niekoľko krát zmeniť svoju stratégiu, svoje portfólio, kým som našiel tú činnosť, ktorá naozaj vytvára hodnotu pre mojich klientov a samozrejme i pre mňa.

Najskôr som však potreboval nájsť záujemcov /nájsť si svoj trh/, ktorých moja ponuka zaujíma.

O tom budem rozprávať v nasledujúcej časti s názvom: Výskum trhu ako nájsť potenciálnych zákazníkov....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najpohodlnejší spôsob sledovania série článkov je prihlásiť sa na notifikáciu emailom.
Pomocou notifikácie ihneď dostanete správu o pridaní príspevku s tématikou efektívneho internet marketingu. Prihlásiť sa môžete kliknutím na menu Upozornenie e-mailom na nové príspevky na pravej strane obrazovky.

Predchádzajúce časti série:

1., Ste vzácny, jedinečný a nenahraditeľný ...

Zroj informácií: www.podlupou.sk/internet-marketing-blog

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu