reklama

Internet marketing a predaj melónov

Pamätám si ešte, že ako mladý chalan som po ukončení strednej školy chodieval s bratom predávať melóny na Piešťanské trhovisko. Pochádzam z dediny a moji rodičia každý rok pestovali zeleninu, melóny, ... ako je to zvykom na dedinách. Čo sme predali na trhu, to sme mali ako vreckové. To bola naša brigáda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Samozrejme už ani v tej dobe (pred 15 rokmi) to nebolo ľahké. Prišli ste na trhovisko, okolo Vás ďalších 15 stánkov s melónmi - a teraz predávajte. Je to ozajstné, nefalšované a tvrdé konkurenčné prostredie.

A také boli aj výsledky. Stáli sme tam v našom stánku, občas si brat odbehol na hodinku pozrieť do mesta, potom som odbehol ja na hodinku. Sem-tam sa niekto zastavil, kúpil si melón a išiel ďalej. Na konci týchto dní sme odchádzali domov unudený, s polovicou melónov, a ledva nám zostali nejaké drobné, pretože sme museli zo zisku aj natankovať benzín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niečo sme teda museli vymyslieť. Predsa nebudeme celé leto chodiť na trhovisko a celý deň tam stáť, a nudiť sa spolu s konkurenciou.

A potom to prišlo... 
Úplne jednoduchý, úplne "primitívny" marketingový ťah, ktorý zo dňa na deň zmenil naše „podnikanie". Od toho momentu sme nemuseli celý deň čakať na to, aby sme predali melóny, ale skoro každý deň okolo jednej - pol druhej hodiny sme mohli opustiť trhovisko.

Tento jednoduchý, "primitívny" marketing používam odvtedy pri tvorbe web stránok a pri internet marketingu.

Čo sme spravili, aby sme predali viac melónov, a prečo sme boli úspešní? Jednoducho sme zmenili náš postoj k predaju.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Spravili sme 2 veci.

  1. Otvorili sme si ústa.

  2. Obdarovali sme okoloidúcich.

Áno, to bolo všetko. Spomínal som, že to bolo naj primitívnejší a najzákladnejší nápad.


Jednoducho sme prestali smutne, unudene sedieť za našim pultom a začali sme rozprávať. Oslovili sme okolo idúcich, pozdravili sme sa, a potom sme spravili (v tom čase a na trhovisku) nezvyčajnú vec - dali sme im darček!

Nakrájali sme jeden veľký melón a každému sme ponúkali kúsok. Každý, kto bol smädný, hladný alebo zvedaví, našu ponuku neodmietol. Dali si melón, a väčšina z nich išla ďalej. Ale minimálne každý piaty až desiaty človek si od nás odniesol jeden celý melón. A po pár dňoch prišiel znovu, a znovu si nakúpil u nás, nie u konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Správa sa rýchlo rozniesla po celom trhovisku, že tam a tam nejaký „blbci" zadarmo rozdávajú melóny. A bolo to. Každý deň sme „obetovali" 5-10 najkrajších melónov, aby sme ostatných 150 - 200 mohli predať.

A teraz sa pýtam.

Čo robíte Vy na Vašej web stránke? Oslovíte okolo idúcich, alebo len smutne a unudene stojíte vo Vašom stánku?

Pozor, nemyslím na to, že na úvodnej stránke máte privítanie typu „Vítame Vás na našich stránkach" - veď presne to robí aj Vaša konkurencia. Ak Vašu stránku začínate touto vetou, ničím sa neodlišujete od ostatných.

Zmeňte to! A Zmeňte to ihneď.

Ako?

Ako prvý krok musíte spoznať Vašu cieľovú skupinu. Musíte poznať ich túžby, ich myšlienky, ich potreby. Ten, kto nepozná požiadavky a túžby svojej cieľovej skupiny, len veľmi ťažko bude úspešný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Oslovte Vašich návštevníkov tak, aby cítili, že poznáte ich potreby, poznáte ich túžby. Vyzdvihnite najväčšiu výhodu Vášho tovaru.

Ako príklad môžem uviesť stránku www.zivyplot.sk. Na stránke prvé čo uvidíte je, že sa tu jedná o niečo zázračné, a hneď druhý riadok Vám vysvetlí podstatu.
Po čom ľudia túžia, ak zasadia živý plot? Aby čo najrýchlejšie rástol, aby bolo čo najlacnejší, a aby sa o rastlinku bolo treba čo najmenej sa starať. A Čo ponúka hneď úvodná stránka?

V prvých piatich sekundách návštevník zistí, že mu tu ponúkajú riešenie, ktoré hľadá.

Nie, za tých 5 sekúnd na tej stránke ešte nič nepredali. Ale vzbudili záujem návštevníka, a presvedčili ho, aby zostal dlhšie.
A ak si tú stránku dobre pozriete nájdete tam aj spomínaný darček.

Takže radím Vám, aby ste trošku porozmýšľali, zistili požiadavky Vašich potenciálnych klientov a začali sa k nim prihovárať hneď, ako Vašu stránku otvoria.

Ak si chcú návštevníci prečítať históriu Vašej firmy, nájdu ju v menu.

Kontrolná otázka: Zisťovali ste niekedy koľko z Vašich návštevníkov bolo zvedavých na históriu Vašej firmy? S pozdravom, Baranyai Zsolt

Súhlasíte? Oponujete? Váš názor ma zaujíma. Pridajte komentár.


Príspevok je skrátenou verziou článku v internet marketing blogu podlupou.sk

Zsolt Baranyai

Zsolt Baranyai

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Už viac rokov sa zaoberám s Internet marketingom, a rozhodol som sa s Vami podeliť o moje skúsenosti. Zoznam autorových rubrík:  Internet marketingSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu