Samozrejme, z tohto hľadiska je webstránkašpecifická, ale aj tu platí, že zákazníka - a možno to znie tvrdo - alezákazníka vôbec nezaujíma Vaša firma. Zákazník keď príde na Vašu webstránkuvidí len ďalšieho obchodníka, ktorí silou mocou mu chce predať svoj produkt,a pritom ho nudí s rôznymi nezmyslami.
Ak ja prídem na Vašu stránku, prečo by ma mal zaujímať,že ste už 15 rokov na trhu? Prečo ma má zaujímať, že máte 500 m2 predajnejplochy?
Mňa zaujíma to, či viete riešiť môj problém, a tookamžite a bezplatne! A ak to dokážete, zostanem u Vás, a budemi nakupovať.
Áno, áno - sú to pekné keci, ale ako to dosiahnuť?
Na to aby ste vzbudili záujem návštevníka - potenciálnehoklienta, slúžia na webstránke 3 základné elementy. A to:
Hlavný nadpis
Pod nadpis
A prvý odsek
Musíte si dávať veľký pozor, aby ani design, ani nejakýgrafický element alebo animácia neovplyvnila zákazníka natoľko, aby zabudolprečítať tieto najdôležitejšieinformácie.
Akú informáciu by mali obsahovať tieto elementy?
Určite nie informácie o Vás, o Vašej firmealebo o Vašom produkte. (Najlepšie je produkt ešte vôbec nespomínať).
Hlavný nadpis, pod nadpis a prvý odsek by maliobsahovať informácie, ktoré prezradia, že ste si vedomí toho, čo klienta trápi,aké riešenie klient hľadá, akú potrebu chce uspokojiť, a informáciuo tom, že keď zostane na Vašej stránke ukážete mu, ako vie svoj problémvyriešiť.
Predávate topánky? - predajte klientom pocit ľahkejchôdze, v topánkach v ktorých sa ich nohy nepotia. Alebo im predajteeleganciu a luxus.
Predávate nehnuteľnosti? - predajte klientom exkluzívneprostredie, pohodlie, dobrých susedov, a výhodnú investíciu.
Predávate hračky? - predajte krásne chvíle, radosť detí,a bezpečnosť.
Čiže hľadajte problém, a ponúknite riešenie. Ak klient cíti, že poznáte jeho problém,a že ste mu ochotný pomôcť, zostanena Vašej stránke, a bude Vás počúvať.